Onze decanen denken mee over jouw toekomst

Het Hoeksch Lyceum heeft drie decanen die de leerlingen helpen bij de keuze van hun studieprofielen. De decanen voeren individuele gesprekken met leerlingen en/of hun ouder(s)/verzorger(s) om tot een verantwoorde keuze van studie of beroep te komen.

De decanen onderhouden contacten met diverse vervolgopleidingen en organiseren jaarlijks een informatieavond. Samen met de mentoren geven de decanen de keuze-begeleidingslessen in mavo 2 en 3, havo 3 en atheneum/gymnasium 3.

Daarnaast kunnen de decanen voor een beroepenvoorlichting zorgen door mensen uit de praktijk en houden ze zich bezig met de beroepsgerichte stages.

Leerlingen uit de bovenbouw vragen verlof voor het bezoeken van open dagen en vervolgopleidingen aan bij de decaan.

U kunt uiteraard altijd zelf contact opnemen met  de decaan, als vragen heeft over een studie- of beroepskeuze. Ook de leerling kan altijd bij de decaan binnenlopen als er vragen zijn.

De decaan voor de mavo-afdeling is
dhr. M. Hachmang (M.Hachmang@hoekschlyceum.nl)

De decaan voor de havo-afdeling is
mevr. L. Driever Msc. (L.Driever@hoekschlyceum.nl)