Somtoday en Zermelo voor leerlingen

Op internet kun je via onze website inloggen in het programma Somtoday. Inloggegevens ontvang je van je mentor.

Er kunnen gegevens worden geraadpleegd als cijferadministratie, het lesrooster, huiswerk en aanwezigheidsadministratie.

Aan het gebruik van Somtoday zijn bepaalde voorwaarden verbonden. Zo is het verplicht om je eigen inloggegevens te gebruiken, niet die van je ouder(s)/verzorger(s).

Het inloggen in Somtoday kan via de website www.hoekschlyceum.nl (rechtsboven) of rechtstreeks via https://inloggen.somtoday.nl

18 jaar of ouder? Gratis sms-service? Met vragen over deze onderwerpen verwijzen we je naar onderstaand document. Hierin staan ook alle procedures beschreven.
Mocht je meer vragen hebben over de technische werking van Somtoday dan kun je deze stellen via somtoday@hoekschlyceum.nl

Zermelo

Het inloggen bij het Zermelo Portal kan zowel op een computer als op een mobiele telefoon.  Je kunt inloggen via hoekschlyceum.zportal.nl.
Zowel leerlingen als ouders kunnen op deze manier actuele gegevens raadplegen. Leerlingen en ouders hebben ieder hun eigen inloggegevens.

Adresgegevens in Zermelo worden overgenomen uit Somtoday.

Het portal wordt gebruik om jouw rooster te bekijken of om bijvoorbeeld in te schrijven voor huiswerkuren en vakuren.
Voor uitgebreidere informatie over Zermelo klik hier.

Inlognaam en wachtwoord vergeten?

Inlognaam of wachtwoord vergeten?
Somtoday:

Inlognaam: Leerlingnummer
Wachtwoord: klik op ‘wachtwoord vergeten’. Er wordt een e-mail met instructies gestuurd naar jouw e-mailadres.
Zermelo
Inlognaam:
Wachtwoord: volg de instructies in het programma (‘wachtwoord vergeten’).

Meer vragen over de technische werking van Som? somtoday@hoekschlyceum.nl

SMS-berichtenservice

Onze school heeft een SMS-berichtenservice. Meer informatie lees je hier.

WIS

Naast Somtoday werken wij met het programma WIS. Dit programma wordt gebruikt om te communiceren met ouder(s)/verzorger(s). Meer informatie over WIS vind je hier