Op donderdag 1 november gaan de leerlingen uit vwo 5 met biologie in hun pakket op excursie naar het Anatomisch Museum en de Hortus Botanicus in Leiden. De excursie vormt een aanvulling en verdieping op de lessen biologie. Daarnaast geeft het een goede inkijk in de onder leerlingen populaire studie Geneeskunde.

In het Anatomisch Museum van het LUMC krijgen de leerlingen eerst een rondleiding langs de meer dan 800 anatomische preparaten. Daarna gaan ze aan de slag met een opdracht over ziektebeelden. Hiervoor is een speciale vitrine ingericht met preparaten die niet tot de vaste collectie behoren.

Het middagprogramma bestaat aan een bezoek aan de Hortus Botanicus, de oudste tuin van Nederland. Naast het bezichtigen van de honderden verschillende plantensoorten en de tentoonstelling ‘Plant & eter’ is er ook hier een opdracht aan verbonden.

Van uw kind wordt verwacht dat ze de volgende zaken bij zich hebben:

• pen of potlood en papier (voor het opschrijven van informatie over hun opdracht)
  • lunchpakket (brood en drinken)

De excursie staat onder leiding van de docent biologie de heer Den Hartog. De totale begeleiding bestaat uit 3 personen.

We vertrekken om 08.45 uur van school en zullen om ongeveer 16:00 uur (afhankelijk van het verkeer) weer op school terugkomen.