Afgelopen vrijdag kwam een groep van 17 leerlingen en 2 docenten uit Nepal aan op het Hoeksch Lyceum. Zij werden op school opgevangen door gastgezinnen van onze school. Zaterdag hadden de studenten uit Nepal een gezamenlijke start in Weert. De rest van het weekend hebben ze doorgebracht met de gastgezinnen. De meeste gezinnen hebben de leerlingen meegenomen naar het strand, Amsterdam of Rotterdam.

Afgelopen maandag stond een culturele dag bij ons op school op de planning. Na een gezamenlijke start op school, hebben ze een les science, LO en muziek gevolgd. Daarna mochten ze meelopen met de lessen van hun gastleerling. De socials en telefoonnummers werden in de pauze uitgewisseld en om 14.00 uur stond de bus weer voor en vertrokken de leerlingen met mooie herinneringen naar hun volgende gastgezin.

Het was een hele ervaring, zowel voor onze leerlingen als voor de Nepalese leerlingen.