Onze school is aangesloten bij het Global Citizen Network waardoor wij ons een Global Citizen School mogen noemen.
In samenwerking met de stichting “Global Exploration” vond er onlangs een eenzijdige uitwisseling plaats: 102 leerlingen vanuit de hele wereld bezochten verschillende scholen in Nederland. Onze school werd bezocht door 18 leerlingen uit India.
De Indiase leerlingen mochten overnachten in gastgezinnen van onze school, bezochten Amsterdam en volgden een interculturele dag op school waarbij ze verschillende vakken volgden (sport, beeldende vorming, muziek, engels en science). Alhoewel het, wegens omstandigheden, een kort verblijf was, hebben zowel de uitwisselingsstudenten als onze leerlingen enorm veel geleerd. Alleen het opstaan in de morgen was al een hele belevenis. De kinderen waren om vijf uur in de ochtend al op, maar waren toch te laat op school omdat ze erg “treuzelen” zoals de meegekomen leraren aangaven.

Leuk detail was dat de uitwisselingsstudenten vooral benoemden dat iedereen zo aardig was tegen ze. Uiteraard werden ze goed opgevangen door de klassen waarin ze meedraaiden. Na een uitgebreide lunch op school vertrokken ze met de bus  naar Limburg waar een groot feest werd gegeven voor alle (102) uitwisselingsstudenten.