Word jij één van de nieuwe zij-instromers?

Word jij een van de nieuwe zij-instromers?

Goed onderwijs is van groot belang voor jongeren. Het legt de basis voor hun ontwikkeling. De leraar speelt daarin een cruciale rol.

Heb jij er wel eens over nagedacht om over te stappen van je huidige werk naar het onderwijs? Zeker als je een hbo- of universitaire opleiding hebt afgerond in een richting die verwant is aan een schoolvak in het voortgezet onderwijs en mbo, en als dit schoolvak één van de talen of bètavakken is, zijn er veel baankansen.

Wil je je eens verder oriënteren hierop, meld je dan aan voor een van de online voorlichtingsbijeenkomsten van ‘Leraar van Buiten’. Je krijgt informatie over werken in het onderwijs en over opleidingen tot leraar, waaronder het zij-instroomtraject.

Wat is en doet ‘Leraar van Buiten’?
‘Leraar van Buiten’ is een samenwerking van besturen, scholen en gemeenten in Den Haag, Rotterdam, Rijnmond en Groene Hart. Het doel is mensen van buiten het onderwijs te interesseren in een overstap naar het voortgezet onderwijs en mbo. Dit gebeurt gestructureerd, door achtereenvolgens (online) voorlichtingsevents, een CV-check, oriënterende activiteiten op scholen, een oriëntatiecursus ‘Zin in Lesgeven’ en hulp bij de match met een school of schoolbestuur. Ga voor meer informatie en aanmelden naar: https://www.leraarvanbuiten.nl/