Spannende uitslag bij 10e Hoeksch Lyceum Dictee

Woensdag 13 november 2019 vond in de aula van onze school voor de tiende keer het Hoeksch Lyceum dictee plaats. Er deden weer veel groep 8 leerlingen mee aan deze feestelijke editie. Na een korte introductie van dhr. Dekens, teamleider brugklassen, was het tijd voor mevr. Van Antwerpen (docent Nederlands) en dhr. Mourik (docent wiskunde) om het dictee te starten. Het thema van dit jaar was het Eurovisie Songfestival. Naast het feit dat het dit jaar de kristallen uitvoering was (10e editie), was er nog iets bijzonders: zowel het taal- als het rekendictee is gewonnen door één en dezelfde school.
Het taaldictee is gewonnen door Liz Bremer en het rekendictee door Zoë Dingenouts. Beide leerlingen komen van OBS De Zevensprong uit Oud Beijerland. Het Hoeksch Lyceum feliciteert de leerlingen met het behalen van deze mooie prestatie.

Naast de taal- en rekenvragen was er weer een algemeen gedeelte waarin de leerlingen als team de vragen mochten beantwoorden. Na een zeer spannende ronde werd de uitslag bekend gemaakt. De leerlingen die dit gedeelte hebben gewonnen (en dus een taart voor de gehele klas ontvangen) zijn Kaat van Noort en Diémo Kneppers van OBS ’t Kraaienest uit Piershil! Binnenkort zullen zij bezoek krijgen van dhr Mourik,hij zal de taart hoogstpersoonlijk langs komen brengen.

De avond werd afgesloten met een prijsuitreiking. Bovengenoemde leerlingen kregen van onze bestuurder, dhr Van Heeren, de prijzen uitgereikt. De avond was weer een groot succes en we kijken nu alweer uit naar de volgende tien jaar!