Esmee plaatst zich voor EK in Bulgarije

Esmee Brugts uit 4 havo speelt bij het nationale team onder-17. Dit is al een prachtige prestatie omdat ze volgens haar leeftijd bij het team onder-16 zou moeten spelen. Bij alle wedstrijden (en oefenwedstrijden) mag ze een zelfs een basispositie vervullen.

Het team onder-17 heeft zich kunnen plaatsen voor het komende EK in Bulgarije (5 mei t/m 17 mei 2019).
In de 1e ronde zijn de landen Zweden, Georgië en Litouwen al verslagen, Esmee mocht hierbij meerdere doelpunten op haar naam schrijven.
In de 2e ronde moesten ze het opnemen tegen Rusland, Zwitserland en Servië. Ook deze ronde hebben ze als winnaar afgesloten (Esmee heeft ook hier bijgedragen aan een doelpunt).

Esmee is sinds haar 5e jaar aan het voetballen, op haar 9e is ze gescout door de KNVB. Ze heeft bewust voor onze school gekozen en niet voor een sportschool. De samenwerking tussen onze school, de KNVB en Esmee verloopt dan ook prima.

Op de website van www.onsoranje.nl zijn de verslagen te vinden van alle gespeelde wedstrijden.

Mooie prestatie Esmee!