Op 28 november organiseerde het Hoeksch Lyceum voor de negende keer het Hoeksch Lycée dictee voor kinderen uit groep 8 van de basisscholen. De wedstrijd bestond traditiegetrouw uit drie onderdelen.

Zo was er het taaldictee, een rekendictee waarbij de basisscholieren hun rekenvaardigheid konden aantonen en tenslotte een ronde algemene kennis. Ook de talrijke supporters konden aan de wedstrijd deelnemen.

Alle opdrachten en vraagstukken hadden dit jaar betrekking op het honderdjarig bestaan van het Hoeksch Lyceum, dat enkele maanden geleden groots werd gevierd.

Hoewel de vragen en opdrachten ook dit jaar weer behoorlijk ingewikkeld waren, presteerden de deelnemers uitstekend, zodat de teamleider van de brugklassen, Jeroen Dekens,  aan het eind van de avond aan alle kinderen een fraai certificaat en een leuke attentie kon uitreiken. Maar zoals bij elke wedstrijd kan er ook bij het Hoeksch Lycée dictee maar één de winnaar zijn. Het taaldictee werd gewonnen door Manal Agoudi van De Zevensprong Centrum uit Oud-Beijerland, terwijl Dérozár van den Berg van Het Driespan uit Puttershoek aantoonde de beste rekenaar te zijn. Beide kinderen wonnen een fraaie bokaal en eeuwige roem. Marit van Haaren en Lyndsey Breure van De Eendragt uit Zuid-Beijerland wonnen de ronde ‘Algemene kennis’. Zij mogen binnenkort de hele klas op taart trakteren en krijgen een speciale VIP behandeling tijdens het Open Huis van het Hoeksch Lyceum op vrijdagavond 1 februari a.s.
Allemaal van harte gefeliciteerd!