Jongerendebat Nederland leest

Vrijdagmiddag 24 november rondt Bibliotheek Hoeksche Waard de actie Nederland Leest af met het inmiddels traditionele jongerendebat. In de raadszaal van het gemeentehuis Oud-Beijerland debatteren 15 vwo-leerlingen van onze school, het Revius Lyceum uit Maassluis en De Ring van Putten uit Spijkenisse over stellingen die betrekking hebben op het boek: Ik, robot van Isaac Asimov.

Tijdens de eerste ronde debatteren de leerlingen op individuele basis tegen elkaar. Iedere debater laat met behulp van een rood/niet-mee-eens- of groen/wel-mee-eenspapier zien wat zijn of haar stellingname is. Slechts 9 leerlingen mogen door naar de tweede ronde. In de jury zitten wethouder Ina van der Werf (Oud-Beijerland), wethouder Kees Dijkman (Spijkenisse) en een vertegenwoordiger uit Maassluis.

Een ieder is van harte welkom om het debat bij te wonen. Vanaf 13.00 uur is de raadszaal van het gemeentehuis in Oud-Beijerland (W. van Vlietstraat 6) open. Het debat duurt van 13.30 tot en met 15.30 uur. Wil je het boek nog snel even lezen, dan kan je in de bibliotheek een gratis exemplaar ophalen.