Hoeksch Lyceum start met Pré-Vwo

Dit schooljaar start het Hoeksch Lyceum met het Pré-Vwo.
Alle basisscholen in de Hoeksche Waard zijn benaderd om leerlingen hiervoor te selecteren. Het Pré-Vwo is bedoeld voor leerlingen uit groep 8 met een Vwo advies die nieuwsgierig zijn aangelegd en gemotiveerd zijn om de extra uitdaging aan te gaan. Zij krijgen de kans om kennis te maken met verschillende voor hen nieuwe vakken afgestemd op hun niveau.

We bieden voor dit schooljaar de volgende vakken aan:

• Cambridge Engels
  • Mythologie
  • Science (onderzoek en ontwerpen, O&O)
  • Filosofie

De vakken worden in twee achtereenvolgende weken aangeboden in lessen van twee uur.

Het programma wordt afgerond met een les waarin aandacht  wordt besteed aan het maken en geven van een presentatie over het gelopen traject. De leerlingen kunnen daarna in hun groep 8 een presentatie geven over de lessen die zij hebben gevolgd.

We eindigen de lessenserie met een feestelijke bijeenkomst voor leerlingen, leerkrachten en ouders/grootouders, waarbij de deelnemers allemaal een certificaat ontvangen. Deze bijeenkomst vindt plaats op donderdag 24 maart om 15.00 uur in de Aula van het Hoeksch Lyceum.