Albeda prestatieloop voor 1e jaars SportKlasleerlingen

Rennen voor Bosnië

Op donderdag 23 april organiseerden studenten van de opleiding Sport en Bewegen de Albeda-prestatieloop in Bergschenhoek. De opbrengst van de prestatieloop gaat naar ‘Out of area’, een project in Bosnië.
Enkele weken geleden zijn de eerste jaars sportklassen begonnen met trainen voor de 5 km prestatieloop in Bergschenhoek. In weer en wind is er getraind. Van tropische temperaturen tot krachtige windstoten. De leerlingen waren overal op voorbereid.

Om 08:00 uur stonden alle eerste jaars sportklassers in sportkleding in de stenen hal te trappelen om de bussen te betreden. Onder begeleiding van vier docenten lichamelijke opvoeding op weg naar Bergschenhoek.
Eenmaal aangekomen werden we hartelijk ontvangen door twee leerlingen van het Albeda College. De startnummers lagen al klaar en werden bij de leerlingen opgespeld.

Professionele masseurs stonden klaar om de laatste spanningen bij de leerlingen weg te nemen en eventuele aankomende krampen te voorkomen. Hier maakten de leerlingen uiteraard veelvuldig gebruik van!
Na de laatste slokken water en bezoekjes aan het toilet is het zo ver. De warming-up gaat beginnen.
Drie leerlingen van het Albeda College hebben een enthousiaste warming-up voorbereid waarbij ze ruim 500 leerlingen van diverse scholen uit het voortgezet onderwijs klaarstomen voor de prestatieloop. Onze kids van het Hoeksch Lyceum staan uiteraard vooraan!

“als ze maar genoeg energie over hebben voor de 5km!”.
Allereerst startten de categorie jongens 3e klas en hoger. Vervolgens de categorie jongens 1e en 2e klas. Als afsluiter waren de dames van alle leeftijden aan de beurt.
Nadat iedereen van start is gegaan stonden verschillende toegestroomde ouders en familieleden in spanning bij de finish. Wie zal er met de winst vandoor gaan?! Na iets meer dan 19 minuten was het zo ver: de eerste lopers komen binnen. En jawel: de groene shirtjes!

De kids van het Hoeksch Lyceum hebben een topprestatie geleverd! Naast het feit dat zowel bij de jongens als de meisjes de eerste 3 plaatsen door het Hoeksch ingenomen zijn, hebben ALLE leerlingen de 5 km uitgelopen!!!

1e plaats jongens: Stef van Horssen

1e plaats meisjes: Yente Wittmer

Opgehaald sponsorbedrag €1000,50

Een prestatie waar de sectie LO apentrots op is!!!…