3e prijs voor Hoeksch Lyceum bij Sci-Tech Finale

Op donderdag 19 maart 2015 vond de 5e editie van de Sci-Tech Challenge plaats bij ExxonMobil. Er deden ruim 50 leerlingen van negen verschillende scholen uit heel Nederland mee. Dit jaar bestond de uitdaging eruit een stad van 1 miljoen inwoners in de OESO te selecteren, waarbij de leerlingen zich de vraag stelden hoe ze hun gekozen stad zouden ontwerpen indien ze helemaal vanaf nul konden beginnen. Vandaag de dag leeft de helft van de wereldpopulatie immers in steden en dat aantal zal tegen 2040 nog verder stijgen. Rekening houdend met de energievooruitzichten, bedachten ze hierbij creatieve oplossing om het energieverbruik in hun stad in de toekomst te beperken. De Hoeksch Lyceum leerlingen bedachten een stad zonder auto’s, fietsen waarbij stroom werd opgewekt en energielevering via aardwarmte en een combinatie van wind-, zonne- en getijde- energie. Na een 3 uur durende werksessie en de presentaties maakte uiteindelijk de professionele jury een winnaar bekend. Het Ichtus College uit Veenendaal won, net als vorig jaar, de finale. Deze leerlingen mogen naar de Europese finale in Boekarest.  Het Hoeksch Lyceum werd derde en is trots op de prestaties van Ricardo, Martijn, Nienke, Victor en Julian. Volgend jaar neemt het Hoeksch Lyceum weer deel aan de Challenge, dat uitstekend past bij de visie om ook de Bèta- leerlingen uit te dagen tot het ontwikkelen van hun talenten door het aanbieden van activerende lesprogramma’s.

3e prijs ExxonMobil & Jong Ondernemen Rotterdam © Jostijn Ligtvoet Fotografie

Finale 19 mrt 2015 Finale 19 mrt 2015 2