Hoeksch Lyceum: 100% rook- en alcoholvrij!

In ons gebouw en op het terrein mag niet worden gerookt. Het Hoeksch Lyceum is een 100% rookvrije school.
Naast een rookvrije school heeft het Hoeksch Lyceum ook het keurmerk Alcoholvrije school.

We verbieden het gebruik, onder invloed zijn van en het in bezit hebben of verhandelen van alcohol, energiedrankjes en drugs in en om de school.

Enkele malen per jaar worden alle kluisjes, jassen en tassen op drugs- en alcoholbezit gecontroleerd. Blikjes energiedrank die binnen school en buiten op het schoolplein worden aangetroffen worden in beslag genomen en vernietigd. Ook het bezit van wapens of materialen die als wapen kunnen worden gebruikt is niet toegestaan.
Surveillanten houden hierop in school en buiten op het schoolplein toezicht. De school neemt bij een overtreding contact op met de ouders, waarna een gesprek en sanctie volgt. Indien nodig nemen wij contact op met de politie, jeugdpreventieteams e.d.

Bovenstaande regels zijn van toepassing in en rond het gebouw en bij alle buitenschoolse activiteiten en gelden voor zowel leerlingen als personeel.