Wat een prestatie en wat een succes, de Hoeksch Lyceum musical Aladdin. Zo’n 500 belangstellenden bezochten tijdens twee avonden de uitvoering van deze perfect neergezette musical.

Vanaf de zomervakantie is er keihard gewerkt aan deze mooie productie. Meteen in de eerste lesweek van het schooljaar begonnen de audities voor de musical. Dhr. Mourik en dhr. De Ridder schreven samen het script, dhr. Hodes heeft de muziekstukken gearrangeerd.

De prachtige hoofdrollen werden gespeeld door leerlingen uit verschillende leerjaren. Zo speelde Rins Tulling uit de brugklas één van de hoofdrollen (Aladdin) en Levente Bakker uit 5-vwo zette een geweldige verschijning van de geest neer.
Brent Liefhebber (5-vwo) speelde op humoristische wijze de koopman. Isabel de Jong uit 5-vwo nam de rol van Jafar op zich, een rol die ze ook zeer professioneel uitoefende. De rol van haar vogel, Iago, werd schitterend vertolkt door Sam van Haaff (5-vwo).
Nog een brugklasleerling die één van de hoofdrollen schitterend neerzette was Rosalie Lima. Zij speelde de rol van Jasmine.

Wat hebben we toch bijzondere leerlingen en personeel. Een musical van een dergelijk hoog niveau werd in slechts zeven maanden neergezet. Het orkest bestond uit docenten, leerlingen en zelfs oud-leerlingen, zij zorgen met elkaar voor een knappe muzikale begeleiding.
De kostuums zijn ook zeker het vermelden waard. Mevr. Van Amerongen, moeder van één van onze leerlingen heeft deze kostuums eigenhandig in elkaar gezet. Hier zijn heel wat uurtjes werk in gestoken. De decors zijn gemaakt door leerlingen, allen ook onder begeleiding van mevr. Van Amerongen.

Rest ons nog te vermelden dat twee leerlingen, Tabitha Reijnen (5-havo) en Coco Urbanus (5-vwo) deze musical ondersteund hebben met het begeleiden van de leerlingen. Zij deden dit voor een eindexamenopdracht: het profielwerkstuk.

Wat een energie, tijd en liefde is er gestoken om tot zo’n mooie productie te komen waarin leerlingen uit alle leerjaren vertegenwoordigd waren!