Eten, drinken, roken, alcohol, drugs, vuurwerk en wapens

Het is niet toegestaan dat leerlingen tijdens de lessen of in tussenuren en pauzes in de lokalen en gangen van onze school eten en/of drinken. Kauwgom is in de gehele school verboden.
Als leerlingen iets willen nuttigen dan kan dat in de aula of buiten.

In ons gebouw en op het terrein mag niet worden gerookt. Het Hoeksch Lyceum is een 100% rookvrije school
Naast een rookvrije school heeft het Hoeksch Lyceum ook het keurmerk Alcoholvrije school. We verbieden het gebruik, onder invloed zijn van en het in bezit hebben of verhandelen van alcohol, energiedrankjes en drugs in en om de school.
Personeel van onze school mag en kan gebruik maken van een alcoholtester.

Alcoholvrije school

Het Hoeksch Lyceum heeft in 2016 het keurmerk Alcoholvrije School ontvangen

100% Rookvrije school

Het Hoeksch Lyceum is sinds 2014 een rookvrije school.

Gezonde Schoolkantine

Het Hoeksch Lyceum heeft de Gouden Schoolkantineschaal 2018 ontvangen.

Alcohol- en drugscontroles

Enkele malen per jaar worden alle kluisjes, jassen en tassen op drugs- en alcoholbezit gecontroleerd.

Vuurwerk.....daar zijn we duidelijk in

December….de maand waarin veel ouders zich weer zorgen maken om het gebruik van vuurwerk door hun kind.

Op school is het duidelijk: volgens ons verwijderingsprotocol is het bezit en gebruik van alle vuurwerk in en rond school verboden en zal bestraft worden. Ook indien het vuurwerk in de zogenaamde F1 categorie valt (vuurwerk dat het hele jaar door te krijgen is en ook het hele jaar afgestoken mag worden). Voor al onze leerlingen moet de school en het schoolplein immers een veilige plek zijn.
Indien wij vuurwerk aantreffen bij leerlingen zullen wij hiervan altijd melding doen bij de politie. De politie voert de komende tijd ook controles uit binnen onze school.

Deze informatie is ook naar alle leerlingen gecommuniceerd.

Voor u als ouder kunnen we onderstaande tips geven: