Anders dan andere jaren, maar zeker niet minder feestelijk was de diploma-uitreiking dit jaar op onze school.

In de ochtend kregen de leerlingen, via SMS, persoonlijk een speech toegestuurd van de rector, met beelden van de lege school.
In de middag kwamen de leerlingen met hun ouders met een (vaak bijzondere) auto het schoolplein oprijden. Ieder kwartier waren er zes leerlingen die apart de diplomeringsroute door de school maakten.

Bij aanvang van het tijdslot kwam de leerling met ouders naar de overkapping en volgde er een fotomoment. Na dit fotomoment volgde de diplomeringsroute. Op deze route kwam de leerling langs een aantal bijzondere momenten, zoals het tekenen van het diploma en de toespraak van de mentor. Ook hier waren fotografen aanwezig.

In de aula stonden een aantal laptops die verbonden waren met Google Meet. Door deel te nemen aan deze meet zagen leerlingen in de aula hun mede-examenleerlingen terwijl ze een toespraak kregen van de mentor en het diploma ondertekenden.Langs de diplomeringsroute waren beelden te zien van de feestelijke overhandiging van de cijferlijsten door de teamleiders en mentoren bij de leerlingen thuis in juni. Docenten stonden (ook in hun feestelijke outfit) langs de route om leerlingen te feliciteren.Aan het einde van de route kwam de leerling bij de feesttent. Hier konden ze samen met de ouders en klasgenoten, koffie, thee of frisdrank drinken en genieten van een gebakje.De ouders uiteraard op gepaste afstand van elkaar.

Onderstaand een aantal foto’s van de diploma-uitreiking. Alle foto’s zullen gepubliceerd worden op de facebookpagina van onze school: https://www.facebook.com/Hoeksch