Op dinsdag 2 juni gaan we met alle leerlingen uit 4 vwo vanuit het vak maatschappijleer op excursie naar Den Haag. We volgen daar vanuit ProDemos een interactief programma, waarbij de leerlingen nog meer te weten komen over onze parlementaire democratie en de manier waarop zij zelf invloed uit kunnen oefenen. Deze excursie past goed bij onze burgerschapsdoelen, leerlingen kunnen tijdens deze excursie zelf ervaren hoe onze parlementaire democratie werkt.
We brengen een bezoek aan de Tweede Kamer. Hiervoor dienen leerlingen in het bezit te zijn van een geldig legitimatiebewijs. Leerlingen die geen geldig legitimatiebewijs bij zich hebben, kunnen helaas niet mee en zullen de hele dag op school blijven. Zij krijgen dan een vervangende opdracht waar zij in eigen tijd aan moeten werken.
In het programma zit een pauze waarbij er tijd is om te lunchen. Leerlingen dienen zelf een lunch mee te nemen.
Programma:
Wij hebben er ontzettend veel zin in. Als u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met mevrouw L. Driever: l.driever@hoekschlyceum.nl