In elk leerjaar organiseert de sectie Latijn/Grieks een klassieke excursie. In de vijfde klas staat voor de leerlingen met Grieks een extra excursie op het programma op vrijdag 2 november a.s.

We vertrekken om 13.00 uur vanaf de Hoefsmid. De lessen tot en met het vijfde uur gaan dus gewoon door. We hopen rond 20.00 uur weer terug te zijn.

We bezoeken deze vrijdagmiddag het Papyrologisch Instituut van de Universiteit Leiden. Op dit wereldwijd bekende instituut worden (veelal Griekse) teksten op papyrus uit de oudheid, gevonden in het zand van Egypte, bestudeerd en uitgegeven.

We krijgen deze vrijdagmiddag een interactieve rondleiding in het instituut, waarbij de leerlingen ook zelf aan het werk gaan met kleine opdrachten. Het is een unieke kans voor leerlingen Grieks om kennis te maken met originele teksten uit de oudheid. Daarnaast is deze middag voor leerlingen in een voor-examenjaar natuurlijk een uitgelezen kans om een kijkje achter de schermen op de universiteit te nemen.

Na ons bezoek aan het Papyrologisch Instituut maken we een stadswandeling door Leiden, waarbij we onder andere het oude Academiegebouw aan het Rapenburg bezoeken. We sluiten de dag af met een pizza of pasta in het centrum van de stad. Het is verstandig hiervoor wat contant geld mee te nemen.

De excursie wordt begeleid door drs. A.W. Otte en dhr. drs. R. van Tilburg. Behalve het avondeten zijn aan deze excursie voor de deelnemers geen kosten verbonden.

We hopen op een mooie excursie en gezellige dag!