Leerlingen organiseren actie voor de Voedselbank

1 op de 17 kinderen leeft in armoede in Nederland, dat zijn ongeveer 2 kinderen per klas. De voedselbank helpt jaarlijks 132.500 mensen.

Joeri, Emma, Felicia en Luna uit h5a hebben hun profielwerkstuk gemaakt over armoede in de Hoeksche Waard. Om dat te onderzoeken zijn ze onder meer langs geweest bij de Voedselbank in Oud-Beijerland. Zij waren hierdoor zo geraakt dat ze zelf ook iets wilden doen voor mensen die het financieel minder hebben, daarom starten ze met een inzamelingsactie op het Hoeksch Lyceum.

In de week van 11 maart zal er uitleg worden gegeven aan de leerlingen tijdens de studieles. Daarna kunnen de leerlingen producten tussen 18-21 maart 2019 inleveren bij hun mentor of meteen in de daarvoor bestemde ruimte naast de kamer van de conciërges. De klas die het meest heeft ingezameld wint een leuke prijs.