Young Impact neemt een deel van de school over

Vandaag worden alle leerlingen uit de 2e en 3e klassen (ruim 500) verrast met een Young Impact Take Over.

Young Impact neemt de 2e en 3e klassen voor een dagje over en dompelt deze leerlingen onder in maatschappelijke betrokkenheid.

Er is een podium opgebouwd en de DJ zorgde bij de opening meteen voor een dosis energie. Tijdens het ochtendprogramma krijgen alle leerlingen workshops waarin ze gestimuleerd worden uit hun comfortzone te stappen. Zo krijgen ze een kickboks-workshop en gaan ze onder leiding van KRO-NCRV presentator Klaas van Kruistum oefenen met gebarentaal. Daarnaast krijgen alle leerlingen workshops waarin ze dieper ingaan op hun talenten en de thema’s die zij belangrijk vinden.
Young Impact behoort tot één van de grootste spelers op het gebied van jongeren en maatschappelijke betrokkenheid in Nederland. Young Impact gelooft dat iedere jongere diens talent kan inzetten om daarmee een positieve impact te maken. Daarom reist de organisatie heel Nederland door om jongeren in actie te laten komen op thema’s als klimaat, maatschappij, diversiteit, gelijke kansen en (mentale) gezondheid.
Young Impact: Wij geloven dat iedere jongere een positieve impact kan maken met diens unieke talenten. Tijdens iedere Young Impact Take Over ontsteken we ‘vonkjes’ bij de deelnemende leerlingen: we laten hen ervaren dat zij het in zich hebben om een verschil te maken