Stelle Schipper is een leerling uit Havo 4. Sinds half november vaart zij gedurende 6 weken de Atlantische Oceaan over met de organisatie Masterskip. Stelle kwam zelf met de vraag of zij School@Sea zou kunnen volgen op het Hoeksch Lyceum. Een groot avontuur op zee waarin vrijwel elke dag de lesstof in de praktijk toegepast kan worden. Daarnaast kan Stelle zich als persoon op deze unieke manier ontwikkelen. Een life changing event zou het zo maar kunnen worden! Daar wilden wij wel aan mee werken, op voorwaarde dat de leerstof zoveel mogelijk door zou kunnen lopen. Afspraken met betrekking tot planningen, huiswerk, toetsen etc. waren gemaakt en Stelle stapte op de boot. Intussen zijn ze over de helft en is het een waanzinnig reis! Er zijn wat strubbelingen (zeeziekte/storm) maar dat weegt niet op tegen alle toffe ervaringen zoals zwemmen midden op de oceaan, sail training, nieuwe vrienden maken en onderwijs in de praktijk brengen. We wensen Stelle nog een succesvolle voortzetting!