Na de Russische invasie op 24 februari 2022 werd op het Hoeksch Lyceum de Oekraïense vlag gehesen en was er direct behoefte bij zowel leerlingen als medewerkers om meer te doen. Er werden diverse acties op touw gezet zoals een stroopwafelactie, een sponsorloop en een markt waar spulletjes werden verkocht en spelletjes werden georganiseerd.

Met alle activiteiten werd er geld opgehaald en op donderdag 1 september hebben Mick en Stijn Hazenbroek, twee leerlingen van het Hoeksch Lyceum, een cheque van zesduizend euro overhandigd aan Kristina Bailova. Kristina, locatiemanager van de opvang Oekraïense vluchtelingen in Piershil, was heel blij met dit mooie bedrag dat volledig ten goede komt aan het welzijn van de vluchtelingen.

We willen ons blijven inzetten voor de vluchtelingen. Na eerder genoemde hulpacties is er nu een vraag naar winterkleding. Volgende week is er de mogelijkheid om op school kleding in te leveren. De kleding moet uiteraard schoon zijn en in goede staat. Het liefst wordt de kleding in zakken aangeleverd en per kledingmaat bij elkaar. Het zou fijn zijn als er op de zaken vermeld wordt wat de maat is en wat er in de zak zit (bijvoorbeeld kleding/schoenen/laarzen voor kinderen etc.). Kledingrekken en kledinghangers zijn ook van harte welkom!

De winterkleding kan vanaf maandag 3 oktober de gehele week worden ingeleverd bij de conciërges op de begane grond. We hopen veel kleding op te halen, zodat iedereen er warm bij zit de komende winter.

Met vriendelijke groet,
directie Hoeksch Lyceum