Leerlingen uit 5 vwo behalen 2e plaats Sci Tech Challenge 2022

Op 10 maart vond de nationale finale van de Sci Tech Challenge 2022 plaats in het Erasmus Centre for Entrepreneurship te Rotterdam.
Onze school werd dit jaar vertegenwoordigd door twee groepen enthousiaste leerlingen uit 5 vwo. De challenge werd als volgt omschreven: ‘Ontwikkel een dienst of een product waarmee het op jullie school geproduceerde afval verwerkt kan worden, zodanig dat het een extra waarde voor de school genereert’.
Met veel enthousiasme hebben de leerlingen gebrainstormd, een conceptpaper geschreven (in het Engels) en hun oplossingen gepresenteerd aan een driekoppige jury bestaande uit vertegenwoordigers van Deltalinqs, Jong Ondernemen en ExxonMobil. Zij kozen dan ook de winnaar die Nederland mag gaan vertegenwoordigen op de Europese finale in mei 2022.
Eén van onze teams heeft een geweldige tweede plaats weten te behalen… PROFICIAT!