Wij krijgen vaak de vraag “Welke laptop kan ik voor mijn zoon of dochter aanschaffen?”. Het antwoord hierop is dat u het beste een laptop van het type Chromebook kunt aanschaffen. Er zijn veel merken die er een aanbieden. De consumentenbond test regelmatig laptops (zonder lidmaatschap ziet u een beperkt aantal resultaten) waaronder ook Chromebooks. Over het algemeen is een Chromebook goedkoper dan een Windows laptop en is de accuduur gunstiger. Een Chromebook functioneert niet zonder internet via wifi.

Op het Hoeksch Lyceum gebruiken we Chromebooks en in principe kan een leerling daar alles mee doen. Leerlingen die Kurzweil gebruiken kunnen daarvoor ook een Chromebook gebruiken maar de Windows versie heeft wat meer mogelijkheden en is niet afhankelijk van het internet.

Om het Chromebook te kunnen gebruiken kunnen de leerlingen gedurende de schoolperiode het beste hun edictum-account gebruiken. Dit is een zogenaamd Google Workspace account en geeft de meeste mogelijkheden.