Word jij ons nieuwe MR-lid?

Vind jij het leuk om te praten over de zaken bij ons op school? Om je mening aan te geven? En om met nieuwe ideeën te komen? Dan is de MR misschien wel iets voor jou. De MR staat voor medezeggenschapsraad. Met de MR komen we ongeveer 8 keer per jaar samen om te praten over de zaken die spelen op school. Als je in de MR zit mag je voor sommige zaken instemming geven, en voor andere zaken advies geven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het nieuwe 45-minutenrooster en de toetsweken.

Tijdens de vergadering nemen altijd vier personeelsleden, twee ouders en twee leerlingen deel. Omdat één van deze leerlingen afgelopen jaar is geslaagd en de school heeft verlaten komt er een nieuw plekje vrij. Hiervoor zijn we op zoek naar een enthousiaste, actieve en betrokken leerling.

Wil jij je kandidaat stellen om mee te praten over de zaken bij ons op school, meld je dan nu aan!
Aanmelden kan tot 1 oktober bij meneer Engelsma (voorzitter van de MR) via b.engelsma@hoekschlyceum.nl
Vermeld hierbij je naam, klas, persoonlijke e-mailadres en een korte motivatie.

Wil je meer weten over je taken als leerling in de medezeggenschapsraad stuur dan een e-mail naar dorstyoica@gmail.com