Leerlingen Hoeksch Lyceum maken kennis met mede-leerlingen in buitenland

Onze school is aangesloten bij het Global Citizen Network en daarom mogen wij ons een Global Citizen School noemen.
In dit kader lopen er inmiddels al meerdere projecten in verschillende klassen. In de onderbouw wordt hierbij door leerlingen vooral gewerkt met eTwinning, een online communicatie platform.
Leerlingen van mevrouw Jorem hebben op deze manier kerstkaarten gemaakt voor een school in Frankrijk en deze met de Franse leerlingen uitgewisseld.
Leerlingen van meneer Boom hebben brieven uitgewisseld met leerlingen van een Finse school. Op deze manier leren ze elkaar al beter kennen. Dit project loopt wat langer en binnenkort worden er dan ook vlogs gemaakt waarin de leerlingen elkaar een typische schooldag laten zien. Zowel de leerlingen als de docenten zijn razend enthousiast.
In de loop van het schooljaar staan er nog veel meer projecten gepland op het gebied van internationalisering.

Meer informatie over Hoeksch Lyceum als Global Citizen School:

Global Citizen School