In het kader van duurzaamheid kregen leerlingen uit 3 havo en 3 vwo bij het vak beeldende vorming de vraag voorgelegd hoe we zwerfafval in en rondom het schoolgebouw kunnen voorkomen en hoe we dit uit kunnen beelden in een poster en slogan. School verbond aan deze opdracht een prijs in de vorm van cadeaubonnen voor de beste poster en slogan.

Het resultaat mag er zijn! Veel mooie, inspirerende en bijzondere posters om zwerfafval te voorkomen hebben we
voorbij zien komen. De uiteindelijke poster is een combinatie geworden van de winnende slogan en de winnende tekening.

Mevrouw Valkenborg, rector van het Hoeksch Lyceum,  heeft de cadeaubonnen aan de leerlingen uitgereikt.
In andere klassen wordt het project weer op een andere manier uitgewerkt: het verfraaien van dozen om oud papier in de klaslokalen te verzamelen.