Dinsdag 13 oktober zagen de lessen maatschappijleer er anders uit dan anders. Aangezien we nu niet gemakkelijk met de klas de ‘wereld’ in kunnen, hebben we de ‘wereld’ de klas ingehaald.

Leerlingen uit H4b, H4c, H4d en V4b kregen een gastles van oud-leerling Marco Bos, tegenwoordig strafrechtadvocaat en daarnaast rechter-plaatsvervanger bij de rechtbank Zeeland – West Brabant en Ad de Beer, jeugdofficier van justitie bij het openbaar ministerie in Rotterdam.

De leerlingen hadden van tevoren vragen voorbereid en de gasten hadden zelf ook vragen voor de leerlingen. Daarnaast hadden zij interessante verhalen te delen uit hun dagelijkse praktijk. Leerlingen zaten geboeid te luisteren en waren onder de indruk van de verhalen die de heren in hun dagelijkse praktijk meemaken.  De overige havo-4 en vwo-4 klassen krijgen later deze maand vergelijkbare gastlessen.