Ruim zeshonderd basisschoolleerlingen maken kennis met talentklassen Hoeksch Lyceum

Meer dan zeshonderd basisschoolleerlingen hebben dit jaar weer deelgenomen aan de proeflessen op het Hoeksch Lyceum. Op drie middagen kwamen de groep-8 leerlingen van de basisscholen uit de Hoeksche Waard en daarbuiten om te ervaren hoe het leven is als middelbare scholier op het Hoeksch Lyceum. De leerlingen maakten kennis met de verschillende talentklassen die de school aanbiedt zoals de kunstklas, de sportklas en de ict-scienceklas. Bij de science-les stond het onderwerp magnetisme centraal, bij de kunstklas konden de leerlingen hun creativiteit kwijt in het ontwikkelen van een fantasiebeest en bij de sportklas konden de leerlingen hun energie kwijt met onder andere steps, freerunning en frisbeeën. We hebben genoten van het enthousiasme van alle leerlingen en de leerkrachten!