Koen Poortvliet heeft dinsdag 10 december op onze school de profielwerkstukprijs van het vwo gewonnen. Dinsdagmiddag hebben alle leerlingen van vwo-6 hun pws aan hun docent, ouders/verzorgers en andere belangstellenden gepresenteerd. De middag werd in de aula afgesloten met de presentatie van drie werkstukken die volgens de docenten er echt uitsprongen. Dit jaar waren dat de werkstukken van Koen Poortvliet over het digitaliseren van het geheugen, van Merel van ’t Hoff over het effect van dramalessen op kinderen met autisme en van Romée van der Beek over de mogelijkheden van een vaccin voor de Ziekte van Lyme.

De jury, bestaande uit rector mevr. Valkenborg, oud-docent biologie dhr. Haer en oud-leerling mevr. mr. Troost, bepaalde uiteindelijk welk werkstuk de prijs van 100 euro zou ontvangen. Volgens de jury hadden alle drie de leerlingen zich goed in hun onderwerp verdiept en dit helder op papier gezet. Uiteindelijk wees de jury het pws en de presentatie van Koen als beste aan. Zijn werkstuk werd van zeer hoog niveau gevonden en zijn presentatie was duidelijk en boeiend met hier en daar een toepasselijke kwinkslag.