Eva Vermeiren, leerling uit 6 vwo en al bijna 9 jaar bij ons op school, nam op 22 juni deel aan de actie Last Man Standing.

Eva weet als geen ander hoe het is om te leven met psychische problemen, ze weet uit ervaring hoe het is om dagelijks een strijd te moeten leveren. Van heel dichtbij heeft zij ook ervaren hoe weinig er onder jongeren bekend is over psychische problemen en het taboe wat hiermee gepaard gaat.
Eva:
Mijn problematiek heeft mijn schoolcarrière erg beïnvloed. Mijn docenten zijn echter altijd erg betrokken geweest bij mijn problemen.
22 juni neem ik deel aan Last Man Standing, waarbij ik samen met honderden anderen op een paal ga staan om aandacht te vragen voor dit onderwerp.
Hierbij wordt geld opgehaald om psychische problemen onder jongeren bespreekbaar te maken en te voorkomen.’

Eva laat ons weten dat de actie zeer succesvol was. Zelf heeft ze € 440,- opgehaald. Het totaal opgehaalde bedrag was maar liefst € 86.280,-. Dit geld gaat naar onderzoek en onderwijs over psychische klachten.

Beelden over deze actie: