Leerlingen ontdekken eigen talent om impact te maken

Woensdag 13 maart was er voor de leerlingen van mavo 3 en havo 3 een projectdag “Burgerschap” georganiseerd in samenwerking met Young Impact.

In het programma werkten we aan de maatschappelijke en sociale ontwikkeling van de leerlingen door te kijken naar wat zij om zich heen zien gebeuren. ”Wat vind jij belangrijk?” was een van de vragen die centraal stonden tijdens het programma. De maatschappelijke betrokkenheid op lokaal niveau verbeterde door “challenges” die de leerlingen voor hun eigen omgeving deden. Het programma daagde de leerlingen uit om eigenaarschap te tonen en in actie te komen met hun eigen talenten.

Talentontwikkeling
Waar ben ik goed in? Dat was een belangrijke vraag tijdens het Young Impact-programma. Op een leuke en interactieve manier gingen de jonge trainers van Young Impact met de leerlingen op zoek naar waar zij goed in zijn.
Maatschappelijke ontwikkeling
Wat vind jij belangrijk? In het programma werkten we aan de maatschappelijke en sociale ontwikkeling van jongeren door te kijken naar wat zij om zich heen zien gebeuren.
Activatie van leerlingen
Met jouw talent in actie komen! Alle leerlingen kwamen uiteindelijk ook daadwerkelijk in actie voor datgene wat zij belangrijk vinden.

“Young Impact gelooft dat jongeren de wereld positief kunnen veranderen. Allemaal. Dat zij de energie en het talent hebben om impact te maken. Impact op anderen, op de wereld, op henzelf. Young impact verbindt ze. Laat ze elkaar inspireren. Het ene verhaal is de inspiratie voor een volgend verhaal”.

De hele woensdag stond in het teken van “Young Impact”.