Vrijdagavond 8 februari was het zover; het Groot Hoeksche Waards Dictee  werd gehouden in de aula van het Hoeksch Lyceum te Oud-Beijerland.
Het doel was geld  bijeen  te brengen voor de realisatie van Halte Zomervilla, een ‘ thuis’ voor ernstig meervoudig gehandicapte jongeren in Nieuw-Beijerland.
Tientallen mensen hadden zich ingeschreven om deze avond een zo foutloos  mogelijk dictee te schrijven, want per goed woord werd er gedoneerd . Vriendenclubs  en ook bedrijven traden op als sponsoren.
Roelof Hemmen, ooit leerling van het Hoeksch Lyceum en vooral .bekend als nieuwslezer bij RTL , droeg op welluidende toon het dictee voor.
Tijdens de pauze boog een heel clubje  leraren van de school zich  over de gemaakte werkjes om deze te beoordelen en de winnaar te bepalen.  De beste schrijver van de avond kwam uit  Middelburg en behaalde met slechts twee fouten de overwinning.
De echte winnaar van deze avond is natuurlijk Halte Zomervilla met het mooie bedrag van ruim 15.000 euro als bijdrage voor hun prachtig  initiatief te Nieuw-Beijerland.