Schoolhockeyteam behaalt mooie 3e (meisjes) en 5e (jongens) plaats.

Vrijdag 13 april deed onze school mee aan het schoolhockeytoernooi met een meisjesteam en een jongensteam.
Het jongenstoernooi werd bij Victoria in Rotterdam gespeeld. Helaas hadden we op onze school niet genoeg jongens om een team te vormen. We hebben daarom onze buren benaderd, de Willem van Oranje, die graag medewerking wilde verlenen. Uiteindelijk hadden we dus een team met 7 jongens van het HL en 5 jongens van de Willem, een goede combinatie.
De 1e wedstrijd was het nog een beetje wennen aan elkaar en verloor het team nipt in de laatste minuut, maar daarna ging het beter. De 2e, 3e, en 4e wedstrijd speelden de jongens zeer verdienstelijk gelijk en daarna kwamen ze pas echt goed op stoom. De 5e en 6e wedstrijd wonnen ze dan ook met ruime cijfers: 4-1 en 4-0.
Het eindresultaat was een 5e plaats (van de 12 deelnemende teams). Jongens en coach heel tevreden met dit resultaat. En voor volgend jaar is de combinatie Hoeksch Lyceum met de Willem zeker voor herhaling vatbaar, een succesvolle en sportieve samenwerking!
De meiden van het Hoeksch Lyceum hebben onder begeleiding van coach meneer Franken een heel verdienstelijke 3e plaats behaald. Zij speelden bij Leonidas in Rotterdam.