Colleges IBC leerlingen Hogeschool Rotterdam

Colleges HRO IBC – leerlingen 9 oktober 2015

Afgelopen vrijdag 8 oktober zijn de IBC-leerlingen voor twee colleges naar de HRO in het WTC-gebouw in Rotterdam geweest.
Het eerste college was gericht op marktonderzoek. Hoe pak je dit aan en wat is de betekenis voor je businessplan. Na een korte pauze was het tweede college over Guerrilla marketing.

“ De Amerikaanse marketeer Jay Conrad Levinson introduceerde de term guerrilla marketing voor het eerst in 1983 in zijn gelijknamige boek. In zijn visie is guerrilla marketing eigenlijk niets meer dan het op een zo kostenefficiënt mogelijke manier inzetten van de traditionele marketinginstrumenten. Adformatie-journalist Cor Hospes, vond deze omschrijving wat mager en zelfs onjuist. In zijn boek over dit onderwerp (2007) definieert hij guerrilla marketing als volgt: “Een strategisch doordachte overval via een onconventioneel medium, die op een onvoorspelbaar moment, op een originele relevante manier en op het juiste moment bij de juiste doelgroep sympathie en een onvergetelijk wauw-effect opwekt voor een merk, mening, dienst of product”.

“Guerrilla marketing heeft alles te maken met opvallen. Met de gebaande paden verlaten en de consument op een ludieke manier op het verkeerde been zetten.”

De leerlingen van het IBC hebben voor hun eigen onderneming een Guerrilla- marketing actie bedacht en zullen deze misschien inzetten bij de promotie van hun product de komende tijd.