Zit jij in groep 8? Ben jij nieuwsgierig en gemotiveerd?

Dan is onze pré-vwo misschien iets voor jou!

Alweer voor het 8e jaar kun je, als groep 8-er, op het Hoeksch Lyceum pré-vwo lessen volgen. Alle basisscholen in de Hoeksche Waard worden jaarlijks benaderd om leerlingen hiervoor te selecteren.

Het pré-vwo is bedoeld voor leerlingen uit groep 8 met een vwo-advies die nieuwsgierig zijn aangelegd en gemotiveerd zijn om de extra uitdaging aan te gaan. Zij krijgen de kans om kennis te maken met verschillende voor hen nieuwe vakken afgestemd op hun niveau.

De groep-8-docent meldt de kinderen aan op het Hoeksch Lyceum in overleg met de kinderen en de ouders. Indien een school niet meedoet aan ons pré-vwo-programma, mogen ouders ook zelf hun kind aanmelden. Gezien het niveau van de lessen is het wel wenselijk dat de betreffende groep-8-leerling uitzicht heeft op een vwo-advies aan het eind van het schooljaar.

We bieden voor dit schooljaar de volgende vakken aan:

• Cambridge Engels
  • Mythologie
  • Science (onderzoek en ontwerpen, O&O)
  • Wiskunde
  • Presentatievaardigheden
  • Feestelijke afsluiting/ uitreiking certificaten

De lessen worden gegeven op de woensdagmiddag van 14.00 uur tot 15.30 uur in de periode oktober t/m februari. Elke les duurt anderhalf uur. Het programma wordt afgerond met een les waarin aandacht wordt besteed aan het maken en geven van een presentatie over het gelopen traject. De leerlingen kunnen daarna in hun groep 8 een presentatie geven over de lessen die zij hebben gevolgd.

We sluiten de lessenreeks af met een feestelijke bijeenkomst in de aula waar de leerlingen hun pré-vwo certificaat in ontvangst nemen. Uiteraard zijn familieleden zoals opa’s en oma’s dan ook van harte welkom!