Durf jij het (weer) aan?

Blijf dan de hele nacht wakker en zamel geld in voor het goede doel. Je volgt de hele nacht verschillende workshops (heel veel sport, handboogschieten, bonbons en pizza maken, een escaperoom, dansen en fotoshoot, en nog veel meer) volgens een persoonlijk rooster en laat je daarvoor sponsoren door familie, vrienden en buren. We sluiten de nacht af met een ontbijt. De Lesnacht is bedoeld voor leerlingen die het een uitdaging vinden om de hele nacht wakker te blijven en leuke workshops te volgen voor het goede doel. Je geeft je in een groepje of alleen op en je mag jullie/je voorkeur voor de workshops aangeven.

Om mee te mogen doen moet je minimaal 50 euro ophalen aan sponsorgeld.

Inschrijven
De lesnacht is voor alle leerlingen van het Hoeksch Lyceum. Je kunt je alleen of met een groep aanmelden van 13 t/m 22 februari met het inschrijfformulier dat klaar ligt bij ruimte 100 en 200.

Sponsorenvelop
Met de sponsorenvelop ga je naar familie, bekenden en buren om te vragen of zij je willen sponsoren voor de hele Lesnacht. Je kunt ook klusjes doen of b.v. cakejes verkopen.
Je deelname is gratis, maar je moet minstens 50 euro ophalen voor het goede doel.

De sponsorenvelop –met inhoud- moet uiterlijk woensdag 7 maart ingeleverd zijn bij ruimte 100 of 200.

Goede doel
Dit jaar zijn wij toe aan de 14e editie en is het goede doel de Roparun, team De Blije Beijerlanders, een team van 25 vrouwen, waaronder docenten mevr Bodegom, mevr Klein & mevr Mourits. Het opgehaalde geld gaat naar de palliatieve zorg van kankerpatiënten.

Rooster
Je persoonlijke rooster is vanaf dinsdag 6 maart af te halen bij ruimte 100 en staat dan ook op de website. Om overzicht te kunnen bewaren, moet je je aan dit persoonlijke rooster houden en mag je ook niet onderling ruilen.

Reglement

• De Lesnacht begint vrijdagavond 9 maart om 20.00 uur en eindigt zaterdagmorgen 10 maart om 08.00 uur.
  • Je volgt je persoonlijke rooster en wacht bij het lokaal op de workshopleider. Je mag tijdens een workshop het lokaal niet verlaten. Ga dus tijdens de wissels en pauzes naar het toilet.
  • Het is niet toegestaan om door het schoolgebouw te gaan zwerven of het schoolterrein te verlaten.
  • Je kunt zowel door de hoofd- als door de leerlingen-ingang naar binnen.
  • Als je je tijdens de nacht misdraagt, zijn je ouders/ verzorgers verplicht je op te komen halen.
  • Een leerling die schade toebrengt aan de eigendommen van school, medewerkers of medeleerlingen wordt hiervoor aansprakelijk gesteld.
  • Als er een dringende reden is om naar huis te gaan, kan dit alleen na telefonisch overleg met je ouders door de leiding. Op andere momenten mag je de school niet verlaten, je moet de nacht dus volmaken.
  • De school is tijdens de nacht voor noodgevallen bereikbaar op: 0186-617522.

Opzet Lesnacht

Hieronder een schema met tijdens van de workshops.

TijdenActiviteit
20.00 tot 21.00 uur1e workshop ronde
21.00 tot 22.00 uur2e workshop ronde
22.00 tot 23.00 uur3e workshop ronde
23.00 tot     0.00 uur4e workshop ronde
  0.00 tot   0.30 uurpauze
  0.30 tot   1.30 uur5e workshop ronde
  1.30 tot   2.30 uur6e workshop ronde
  2.30 tot   3.00 uurPauze
  3.00 tot   4.00 uur7e   workshop ronde
  4.00 tot   5.00 uur8e   workshop ronde
  5.00 tot   5.30 uurPause
  5.30 tot   6.30 uur9e workshop ronde
  6.30 tot   7.15 uur10e workshop ronde
  7.15 tot   8.00 uurontbijt + bekendmaking bedrag

Veel gestelde vragen

• Als je meedoet, heb je vrijdag 9 maart dan gewone lessen?
    Ja, het is een gewone lesdag. De Lesnacht begint pas om 20.00 uur ’s avonds.
  • Moet ik minimaal 50 euro sponsorgeld ophalen?
    Je gaat een enorme uitdaging aan, die 12 uur duurt. Tijdens de nacht krijg je te gekke workshops en een ontbijt, waarvoor je niet hoeft te betalen. Iedereen werkt kosteloos mee, om zoveel mogelijk geld op te kunnen halen voor het goede doel.Je betaalt deze 50 euro zelf niet, maar gaat langs buren, familie, je doet klusjes of verkoopt cakejes om het geld bij elkaar te krijgen.
  • Wie organiseren de Lesnacht?
    Mevrouw Bodegom, mevr ouw Klein, mevrouw Mourits, meneer Langendoen en mevrouw Derksen hebben de leiding. Verder komen er veel docenten van binnen en buiten de school workshops geven. De ouderraad sponsort en helpt ook mee bij het ontbijt.
  • Bij wie kan ik, of mijn ouders terecht voor vragen?
    Bij mevrouw Bodegom, mevrouw Klein, mevrouw Mourits, meneer Langendoen of mevrouw Derksen