Leerlingen

Uitwisseling leerlingen Nepal (jan. 2024):

Een les Natuur, Leven en Technologie (NLT)
Strafrechtadvocaat en Jeugdofficier van Justitie geven gastles op Hoeksch Lyceum

Heeft één van jouw ouders psychische problemen? Doe dan de MARIO-check!

We doen het samen, we hebben respect voor elkaar, we zijn betrokken en hebben vertrouwen in elkaar. Dat zijn de leefregels, de kernwaarden op het Hoeksch Lyceum. Wij willen graag dat iedereen zich binnen school maar ook tijdens buitenschoolse activiteiten veilig en welkom voelt. Ieder mens heeft behoefte aan vrijheid en ruimte om zichzelf te kunnen zijn en te kunnen groeien. Wanneer we met veel mensen bij elkaar zijn kan het voorkomen dat de behoefte van de een niet overeen komt met de behoefte van de ander. Wat ik wil, vind jij misschien helemaal niet fijn. Daarom zijn er regels die ervoor moeten zorgen dat het algemene welbevinden en  de algemene veiligheid nooit in het gedrang komen.

Helaas blijken deze regels voor een zeer beperkt aantal leerlingen niet vanzelfsprekend. Voor overschrijding binnen school is ons beleid te vinden op de website ( voorschriften en regels). Vanaf dit schooljaar vragen wij alle ouders bij een meerdaagse reis een overeenkomst te tekenen. Terugkeer naar huis vanwege alcoholbezit en/of gebruik, drugsbezit en/of gebruik, wapenbezit, maar ook grensoverschrijdend gedrag dat in strijd is met de waarden van onze school dan wel de veiligheid van medeleerlingen, begeleiders of de leerling zelf op het spel zet, zal voor rekening van de ouders zijn. Deelname aan de reis kan pas na ondertekening van de overeenkomst.

De veiligheid en het welzijn van allen heeft onze volle aandacht.