IBC nieuws

International Business College

21 leerlingen  uit havo -5 zijn de afgelopen maand begonnen aan het
2e halfjaar van het International Business College. Deze periode staat in het teken van het ondernemingsplan.
De leerlingen hebben in groepjes van 4 een bedrijf opgericht en een product uitgezocht, dat ze de komende tijd in de markt gaan zetten. Voordat dit mogelijk is, moet er een goed businessplan geschreven worden om potentiële aandeelhouders makkelijk te overtuigen. Om de leerlingen te ondersteunen bij de verschillende onderdelen van het businessplan krijgen ze de komende tijd hulp van buitenaf:

2 oktober: Gastcollege dhr. de Koning eigenaar MarketingbureauIBC

9 oktober: Colleges op Hogeschool Rotterdam over “marktonderzoek” en “marketing”

16 oktober: Workshop Presenteren van een professioneel bedrijf uit Rotterdam “PresentationProfs”

Na de herfstvakantie zullen de leerlingen hun ondernemingsplan presenteren en aan de slag gaan met de uitvoering.

Het International Business College is elke vrijdagmiddag van half twee tot vier uur.