Noteer alvast onderstaande data!

Op 3 februari was er ons Open Huis. Onderstaande video geeft een impressie van de drukbezochte, gezellige avond.

Er zijn in het schooljaar veel kennismakingsmomenten met onze school. Hieronder staat alles nog eens overzichtelijk vermeld. Meer informatie vind je onderaan deze pagina.

Iedere donderdagmiddag,
volgens afspraak
Jouw basisschool is uitgenodigd om kennis te komen maken met een klim- en scienceles
dinsdag 24 oktober 2023Scholenmarkt ’s Gravendeel (de Schelf)
Leerlingen uit groep 8 maken kennis met het Hoeksch Lyceum en andere scholen uit de Hoeksche Waard)
donderdag 7 november 2023Scholenmarkt Oud-Beijerland (Klinker/Sabina van Egmond)
Woensdag 15 nov. 2023Informatieavond
Ma 22, di 23 en do 25 jan. 2024Proeflesjes voor groep 8
2 febr. 2024Open Huis
25 mrt t/m 31 mrt 2024Aanmeldweek
Woensdag 19 juni 2024Kennismaken met je nieuwe klas en mentor.

Toch graag zelf een afspraak maken? Ook dat kan!

Bovenstaande activiteiten worden afgesproken met de basisscholen in de Hoeksche Waard.
Mocht de basisschool van uw kind geen afspraken hebben gemaakt voor bovenstaande activiteiten, dan kunt u uw zoon of dochter hier ook zelf voor aanmelden. Wij zouden het immers spijtig vinden als uw kind geen kennis kan maken met onze school.

Inschrijven kan d.m.v. onderstaand formulier:

Aanmelden activiteiten Hoeksch Lyceum (voor groep 8 leerlingen)

Mochten er vragen zijn dan kunt u altijd een mail sturen naar m.kalkman@hoekschlyceum.nl

Wil je nog een keer op school kijken? Maak dan, samen met je ouders, een afspraak met de teamleider van de brugklassen!

Science- en Klimlessen

Het hele schooljaar door zijn er speciale middagen met een scienceles en een klimles voor jouw groep 8.
Jouw basisschool heeft hier waarschijnlijk al afspraken over gemaakt met onze school.

Kennismakingsmiddag

Op woensdag 19 juni 2024, van 13.45 tot 15.00 uur is er een kennismakingsmiddag  voor alle groep 8 leerlingen die zich hebben ingeschreven op het Hoeksch Lyceum. Je maakt dan nog voor de zomervakantie kennis met hun mentor, een aantal docenten  én natuurlijk met je nieuwe klasgenootjes.
Jullie worden hiervoor persoonlijk uitgenodigd.

BO-VO

Op uitnodiging van de basisschool komen leerkrachten van het Hoeksch Lyceum aan jou en je ouders vertellen hoe het er bij ons aan toe gaat.
We noemen deze groep leerkrachten de BOVO. Dat staat voor:  BasisOnderwijs-VoortgezetOnderwijs