Open Huis gemist? Kijk hier naar een impressie van deze avond:

Interactieve rondleiding

De volgende activiteiten staan de komende tijd op het programma:

• We hebben een prachtige interactieve rondleiding door de school laten maken met 360 graden beelden, foto’s en enthousiaste leerlingen die aanvullende informatie geven. Op die manier kan iedereen de binnenkant van ons gebouw ontdekken. Tijdens de tour kunt u/jij zelf de route door de school bepalen en filmpjes aanklikken waarin onze leerlingen iets vertellen over de verschillende ruimtes.
  • Informatieavond op woensdag 15 november 2023. Tijdens deze informatieavond is het mogelijk om al kennis te maken met onze docenten en is er veel informatie over onze school te verkrijgen.
  • op 22, 23 en 25 januari 2024 organiseerden we voor alle basisscholen in de Hoeksche Waard proeflessen voor de kinderen van groep 8. Leerlingen maakten kennis met onze docenten, onze manier van lesgeven en de invulling van de talentklassen. Zij volgden die dag in totaal drie lessen van vijftig minuten.
  • u/jij krijgt een sfeerimpressie van onze school door hier te klikken (rechtermuisknop: hyperlink openen).
  • u/jij kunt hier klikken (rechtermuisknop: hyperlink openen) voor een impressie van ons Open huis.
  • u kunt daarnaast ook een afspraak maken voor een persoonlijke rondleiding. Een afspraak is eenvoudig te maken door een mail te sturen naar de teamleider van de brugklassen, dhr. B. Jonas (b.jonas@hoekschlyceum.nl)

Het doel van bovenstaande activiteiten is het delen van informatie over ons gebouw en onze kijk op talentontwikkeling. De kinderen krijgen tijdens de lessen veel informatie over de inhoud van ons talentprogramma. Verder krijgen ze uitdagende opdrachten en mogen ze alles vragen wat ze willen weten.
Wij begrijpen dat het voor een kind heel lastig is om een school te kiezen. We gaan weer ons best doen om een zo goed mogelijk beeld van onze school te geven en we kijken er naar uit om de leerlingen op onze school te ontvangen!

Interactieve rondleiding door het Hoeksch Lyceum:

Komend schooljaar stap je waarschijnlijk over naar een nieuwe school. Dat is niet alleen spannend, maar ook heel erg leuk!
Je nieuwe schoolgebouw is veel groter dan je gewend bent en de leerlingen zijn ouder. Je komt bij allemaal andere kinderen in de klas en je krijgt nieuwe vakken.

Wij vertellen je op onze site graag iets over onze school, het Hoeksch Lyceum. Over wie we zijn, hoe je bij ons leert, wat wij belangrijk vinden en wat je straks kunt verwachten in de brugklas. Als je bij ons op school komt, kies je voor één van de vier talentklassen. Klik onder aan deze pagina op één van de plaatjes om meer over de talentklas te weten te komen.
Wat je ook kiest, je bent van harte welkom!

Wil je toch (met je ouders) nog graag een keertje komen kijken in de school? Dat kan natuurlijk! Neem dan contact op met de teamleider van de brugklassen: dhr. B. Jonas (b.jonas@hoekschlyceum.nl), dan maken we een afspraak met jou en je ouders.

Deelnemen aan groep 8-activiteiten:
Het Hoeksch Lyceum organiseert een aantal activiteiten voor groep 8-leerlingen. Doet jouw basisschool hier niet aan mee?
Klik dan hier om te kijken hoe je ouders jou voor deze activiteiten kunnen aanmelden

Ontdek jouw talent in onze talentklassen

Wij zouden het erg leuk vinden als jouw toekomst straks op het Hoeksch Lyceum begint!

• Activiteiten in het 1e jaar

Excursies horen bij het schoolleven. Brugklassers hebben aan het begin van het 1e leerjaar introductiedagen. Deze dagen zijn gevuld met voorlichtingslessen en gezamenlijke activiteiten.

Aan het einde van het eerste leerjaar volgt een afsluiting met alle brugklassen gezamenlijk. Op het programma staat verder nog een dagexcursie.