Team WASH neemt deel aan Hydro Dynamics Lego League

Het Hoeksch Lyceum doet dit jaar weer met een team mee aan de First Lego League. Vrijdag 24 november is de Rijnmondfinale in Rotterdam (Innovation Dock).

De naam van het team is WASH en bestaat uit leerlingen uit 3 en 4 vwo (Lisanne Heerschap, Elke Frerichs, Jasmijn Dankelman, Esmée Lodder, Levente Bakker en Sam van Haaff). Mevrouw Le Clercq begeleidt het team.

De FIRST LEGO League daagt kinderen uit om te denken als wetenschappers en technici. Tijdens het HYDRO DYNAMICSSM seizoen kiezen de teams een probleem uit de praktijk dat opgelost moet worden. Daarnaast leren de kinderen hun eigen robot te bouwen en te programmeren met LEGO MINDSTORMS® om hier vervolgens verschillende missies in de robotwedstrijd mee uit te voeren. Tijdens het hele traject staan de Core Values zoals sportiviteit, samenwerking en respect voor elkaar hebben, centraal.
Tijdens het FIRST® LEGO® League seizoen 2017/2018 HYDRO DYNAMICSSM leer je van alles over water – hoe we aan water komen, het transporteren, gebruiken of afvoeren. Kinderen van 9 tot 16 jaar uit meer dan 80 landen spetteren tijdens deze Challenge. Welke mogelijkheden zijn er als we begrijpen wat er gebeurt met ons water?

Wij wensen het team WASH vrijdag veel succes toe in Rotterdam!