Leerlingen IBC krijgen gastcollege van Nederlands kampioen

Afgelopen vrijdag heeft dhr. Van der Werken een gastcollege gegeven over Presenteren aan de International Business Class uit havo 5.

Dhr. van der Werken is  oprichter- en mede eigenaar van PresentationProfs. Hij heeft een designers achtergrond en gaf regelmatig presentaties in de ontwerp- en uitgeverij business. Die presentaties werden een steeds belangrijker onderdeel van zijn werkzaamheden en hij bekwaamde zich hierin verder d.m.v.  presentatietrainingen en deelname aan de sprekersclub Toastmasters International.. Dhr. van der Werken is tweevoudig Nederlands kampioen Public Speaking (2010 en 2013) en was de winnaar van de speakerscontest op de Global Speakers Summit (2011). Hij traint professional sprekers, mensen uit het bedrijfsleven, onderwijs en TED.

De leerlingen kregen een korte workshop over presenteren. Iets wat maar weinig mensen goed in hun vingers hebben en prettig vinden. Toch is presenteren een “skill” die steeds belangrijker wordt en iedereen onder de knie zou moeten krijgen.

Na een korte inleiding moesten de leerlingen zelf een speech houden van 2 minuten en kregen ze feedback op hun performance. Ze kregen handreikingen om een boeiende presentatie te maken en om zelfverzekerd te kunnen presenteren. De leerlingen waren na afloop zeer enthousiast.