Cambridgeleerlingen naar Harry Potter expositie

Leerlingen uit de Cambridgeklassen zijn op excursie geweest naar de Harry Potter expositie in Utrecht.

Harry Potter: The Exhibition is een 1400m2 ervaringsgerichte tentoonstelling, waar bezoekers zodra ze binnenkomen worden ondergedompeld in de wereld van Harry Potter.
Sensationele decors gerealiseerd op basis van de echte Harry Potter filmsets. Leerlingen waren getuige van het vakmanschap dat schuilt achter de duizenden authentieke rekwisieten, kostuums en magische wezens die gebruikt werden in de iconische filmreeks.
Na een gepaste verwelkoming  startten de bezoekers hun reis langs verschillende favoriete scénes uit de Harry Potter films. De tentoonstelling bevat decors van de meest populaire locaties uit de films, zoals de leerlingenkamer en de slaapzaal van de Griffoendor toren, klaslokalen zoals Toverdranken en Kruidenkunde en het Verboden Bos.
Naast de prachtige decors en displays waren er ook diverse interactieve elementen.
In het klaslokaal Kruidenkunde konden de aspirant tovenaars hun eigen Mandragora trekken en in Hagrids hut konden ze plaats nemen in zijn gigantische stoel.

Een selectie van de gemaakte foto’s: (veel meer foto’s zijn te vinden op onze facebookpagina: https://www.facebook.com/Hoeksch/