Migratie Office 365

update 28-2, 15.00 uur

De migratie naar Office 365 is soepel verlopen.  Ga online naar https://login.microsoftonline.com en hier kunt u inloggen met u emailadres (dus niet alleen met uw gebruikersnaam!) en uw wachtwoord zoals u op school gebruikt. Het kan zijn dat u dan nogmaals een inlogscherm krijgt. Vervolgens bent u ingelogd en kunt u mailen.

In het mailtje wat ik u heb gestuurd vindt u instructies over hoe u uw telefoon opnieuw kunt instellen (verwijder eerst het oude exchange account).

Op school zal alles automatisch verlopen. U hoeft op school online niet opnieuw in te loggen. Dat houdt overigens ook in dat u niet online in kan loggen als een andere gebruiker.

oorspronkelijk bericht

Beste collega’s,

Zoals u ook al via het weekbericht en de mail heeft kunnen vernemen geldt tijdens de voorjaarsvakantie het volgende:

• Op maandag 27 en op dinsdag 28 februari is het dringend advies niet op het schoolnetwerk of de online schoolmail in te loggen. Ook niet via any connect (rdp-verbinding).
  • Na de vakantie starten de computers na 5 minuten automatisch opnieuw op. Gelieve hier rekening mee te houden dus niet meteen beginnen te werken maar even de computer zijn werk laten doen. Office 2010 wordt automatisch verwijderd (inclusief Outlook) en Office 2016 wordt automatisch geïnstalleerd. We zullen een aantal computers alvast voorbereiden (personeelskamer) zodat die de procedure al hebben doorlopen.

Via dit bericht zal ik u over de voortgang op de hoogte houden en melden wanneer u weer kunt inloggen en met welke link. Voor noodgevallen adviseer ik u mij via sms of whatsapp  te berichten (06 nummer – zie Magister). U kunt ook de helpdesk een mail sturen vanuit uw privé e-mailadres.

Prettige vakantie.

Phillip Braas