Leerlingen verdienen geld voor ontwikkelingshulp

Afgelopen periode hebben leerlingen uit 2-havo van het Hoeksch Lyceum deelgenomen aan  het project “Moment for Change”, georganiseerd door het International Business College (IBC) van deze school.

Met dit  project leren jongeren ondernemen door eigen bedrijven op te zetten met een microkrediet van € 20,-. Het doel was om producten te verkopen in en buiten de school. In december hebben ze een succesvolle kerstmarkt georganiseerd om de omzet te vergroten.

De opbrengst van het project was het  zeer lovenswaardige doel van een leerlinge uit 4-havo om  deze zomervakantie ontwikkelingshulp te gaan  geven in derde wereldlanden via de organisatie “Worldmapping”.

Afgelopen maandag hebben de leerlingen van 2-havo de cheque overhandigd aan de 4-havo leerlinge. De totale winst van het project  was € 580,- .

Een prachtig resultaat voor een korte periode ondernemen door enthousiaste onderbouwleerlingen van het Hoeksch Lyceum.