Recordbedrag verdiend met ondernemersdag

1

Afgelopen dinsdag 29 maart is de start geweest van een projectweek voor de leerlingen van Vwo -3/ Gymnasium-3  georganiseerd door het International Business College van het Hoeksch Lyceum in samenwerking met de Stichting Day For Change en Rabobank Het Haringvliet.

Tijdens een bijeenkomst in de aula kregen de leerlingen een workshop over microkrediet van de directrice van Day For Change mevr. Babette Anhalt. Daarna volgde een gastcollege van dhr. Verhage van Rabobank Het Haringvliet.
2
Rabobank “het Haringvliet” heeft het gehele project gesponsord.
Dit plan werd donderdagochtend gepresenteerd aan de financiers, medewerkers van de Rabobank en een ondernemer. Na verkrijging van het startkapitaal gingen de leerlingen hun ondernemingsplan uitwerken in de middag.

Vrijdag 1 april was de ondernemersdag. De leerlinge verkochten  hun producten  en hun diensten op een zelf georganiseerde  ondernemersmarkt in de aula en buiten op het plein van het Hoeksch Lyceum, zelfs bij de pont van NIEUW-BEIJERLAND.
Bij de feestelijke afsluiting in aula werd de totale opbrengst bekend gemaakt: € 1065,-, een recordbedrag. We zijn heel blij met de fantastische inzet van de leerlingen.

Dank aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan het project: docenten, conciërges, sponsors, ouders en alle gulle afnemers van de producten en diensten.