Leerlingen trainen voor nationaal hockeytoernooi

Vrijdag 15 april is het  zo ver. Dan gaat de Nationale Schoolhockeycompetitie weer van start. Dit jaar doet onze school mee met een jongens- en een meisjesteam. Maar voordat het zo ver is, moet er nog wel even worden getraind. Dit gebeurde afgelopen zondagochtend bij de Dordrechtse Mixed Hockey Club (DMHC). De training werd geleid door onze docente Frans én oud hockey-international mevrouw van Roessel. Zij werd hierbij geassisteerd door Lucas Teunissen en Rob van Deursen.
Het was een pittige training. Komende zondag 10 april  wordt er weer bij DMHC geoefend. Van het Hoeksch
Lyceum doen er in totaal 29 leerlingen mee aan de Nationale Schoolhockeycompetitie. Het allergrootste deel van die spelers is afkomstig van Hockeyclub de Hoeksche Waard. Het jongensteam speelt op 15 april in Barendrecht, het meisjesteam in Zwijndrecht.