Mavo+ leerlingen in debat in Purmerend

De negende editie van het landelijke VMBO Debattoernooi vindt vrijdag 11 maart plaats in Purmerend.

Op gastlocatie PSG Antoni Gaudí komen ruim 300 vmbo-leerlingen samen om het debat aan te gaan over actuele onderwerpen zoals dubbele nationaliteit, economische vluchtelingen en alcoholreclame. Op scholen in heel Nederland is de afgelopen maanden keihard getraind en zijn de stellingen voorbereid.

Het VMBO Debattoernooi wordt georganiseerd door het Nederlands Debat Instituut met steun van o.a. het Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Ministerie van Veiligheid en Justitie, Fonds21 en de Gemeente Purmerend.
Van het Hoeksch Lyceum, zullen elf leerlingen van de mavo+-afdeling,  deelnemen aan het debat.